Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Cotidianul Romanesc
Marcel Boloş

Nu a fost introdusa o sursa

Iordache Marin

621

Marcel Boloş: certificatul fiscal de la ANAF pentru vânzarea caselor nu va interzice tranzacţia

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a oferit clarificări recente referitoare la certificatul fiscal necesar în momentul vânzării unui bun. Potrivit declaraţiilor sale, vânzătorul nu este obligat să îşi achite datoriile înainte de tranzacţie, ci poate efectua plata acestora din banii obţinuţi din vânzarea bunului, conform informaţiilor furnizate de news.ro. „Aş vrea să risipesc o informaţie despre certificatul fiscal care ar interzice vânzarea de bunuri şi terenuri ale proprietarilor persoane fizice şi juridice. Exclus!” a declarat Marcel Boloş.

Ministrul a subliniat că măsura nu va împiedica vânzarea de bunuri şi terenuri, ci va asigura că impozitele şi taxele aferente sunt plătite odată cu tranzacţia. „Odată cu vânzarea acestor bunuri sau clădiri sau terenuri, ce sunt ele, are loc şi plata impozitelor şi taxelor, regula fiind deja aplicabilă pentru primării - nu-ţi poţi vinde un bun sau un teren decât dacă ai certificatul de impozite şi taxe locale cu zero sume datorate bugetului local - însă propunerea noastră este să permitem ca, odată cu vânzarea bunului, să fie plătite şi taxele şi impozitele”, a explicat el.

Marcel Boloş a clarificat astfel intenţia Ministerului Finanţelor de a modifica legislaţia în ceea ce priveşte vânzarea imobilelor sau a terenurilor, prin introducerea unei obligaţii de plată a datoriilor către ANAF. El a detaliat cum va funcţiona măsura certificatului fiscal: „În momentul vânzării la notar, dacă ai datorii faţă de buget, trebuie să le achiţi din preţul bunului pe care l-ai vândut. (...) La notar are loc tranzacţia cu numerar de obicei şi acolo, fie cu ordin de plată sau cum se întâmplă din punct de vedere al operaţiunii derulate la notar, la acel moment trebuie achitate şi impozitele şi taxele. Nu înainte, cum s-a vehiculat, ci deodată cu vânzarea bunului. (...) Atunci când se prezintă ordinul de plată la notar, dacă ştii că ai datorii, prezinţi două ordine de plată - unul este pentru preţul de vânzare al bunului şi un alt ordin de plată pentru achitarea impozitelor şi taxelor pentru autentificarea contractului de vânzare-cumpărare”.

Referitor la data la care certificatul fiscal va intra în vigoare, Marcel Boloş a menţionat că aceasta a fost stabilită pentru 1 octombrie, după ce a fost discutată şi agreată cu antreprenorii români. „Intenţia noastră este să intre în vigoare cât mai curând posibil. Pe discuţiile cu mediul de afaceri, după ce a agreat acest mecanism, la 1 octombrie să intre în vigoare. De ce? Pentru că avem creanţe neîncasate la buget în valoare de 175 de miliarde de lei ale persoanelor fizice şi juridice. (...) În perioada anilor 2021-2023, am avut 51 de miliarde de lei creanţe bugetare care s-au adunat la bugetul general şi am încasat 7 miliarde de lei. Cu alte cuvinte, noi din punct de vedere al încasărilor la buget din aceste creanţe le avem foarte mici, iar dacă nu găsim mecanismele prin care să valorificăm aceste creanţe şi să încasăm banii la buget, noi în continuare trebuie să găsim alte soluţii să ţinem sub control deficitul bugetar şi să ne putem finanţa cheltuielile statului”, a explicat ministrul Finanţelor.

De asemenea, Marcel Boloş a precizat că Ministerul Finanţelor nu a luat în considerare aplicarea acestei măsuri şi companiilor, iar dialogul cu reprezentanţii acestora continuă în legătură cu modificările legislative propuse.

Cotidianul Romanesc

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025