Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Cotidianul Romanesc
Dumitru Chisăliţă

Nu a fost introdusa o sursa

Redacția

975

Europa rămâne puternic dependentă de importurile de energie chiar şi după criza energetică

Analiza realizată de Asociația Energia Inteligentă (AEI) pe baza datelor Eurostat arată că Europa rămâne puternic dependentă de importurile de energie chiar și după criza energetică, cu dependența de Rusia fiind înlocuită cu dependența de alte țări.

Președintele AEI, Dumitru Chisăliță, menționează că măsurile luate în ultima perioadă nu au modificat semnificativ nivelul de securitate energetică al Europei. Deși dependența de importurile de energie din Rusia a scăzut de trei ori, nu a fost eliminată total, și a fost înlocuită cu dependența de alte surse. Dependența de importurile de gaze a crescut în ultimii ani, iar importurile din Rusia prin diverse canale au scăzut de patru ori, dar au crescut importurile de gaze din alte surse, inclusiv din Rusia prin infrastructura GNL.

În ceea ce privește piața produselor petroliere, dependența Europei de importuri a scăzut cu aproximativ 8%, datorită introducerii de biocombustibili și creșterii vehiculelor hibride și electrice. Aceasta este și sectorul în care dependența de importuri din Rusia a scăzut cel mai mult.

Totodată, dependența de cărbune a crescut în anii 2021 și 2022, dar a revenit ulterior la nivelul din 2019. România se situează printre cele mai puțin dependente țări din UE, fiind cea mai puțin dependentă de gazele de import și a doua cea mai puțin dependentă de importul de produse petroliere.

Analiza evidențiază că țările insulare sunt printre cele mai dependente de energie, în timp ce România se numără printre cele mai puțin dependente.

Cotidianul Romanesc

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025